ייצוג הנשים בתקשורת

ייצוג הנשים בתקשורת (אידאל היופי)-
הפרסום מציג יופי נשי אידאלי (שנחשב לשיא השלמות). זו אשליה של שלמות מוחלטת, נקייה מכל פגם, ללא קמטים, צלקות, שיער על הגוף והפנים ושומן. לאשליה זו אין ולא יכולה להיות אחיזה במציאות, אפילו אצל הדוגמניות עצמן. היא נוצרת באמצעות איפור, זוויות צילום, תאורה וביגוד ועריכת מחשב.
"אידאל היופי" משודר אלינו מכל פינה, מעיתוני האופנה דרך פרסומות לתכשירים קוסמטיים, היגייניים ואינטימיים ועד למוצרי צריכה שונים. הפרסום מחדיר לנשים, כי היופי הוא תוצאה של מה שהן קונות או לובשות, ולא של מה שהן. בכך הוא מלמד את הנשים להפוך את עצמן לאובייקטים, לחפצים.

היכולת להיות נאהבת ונחשקת תלויה בהשגת מראה בלתי מושג. לעולם אין די במראה הטבעי והאמתי. בכך מובטחת לנשים תחושה נצחית של חוסר התאמה ושל כשלון בכל הנוגע למראן החיצוני: ההזדקנות היא
הסכנה הגדולה ביותר האורבת לה ויש למנוע זאת בכל מחיר.


תוצאת תמונה עבור אידיאל היופי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה