יום רביעי, 11 בינואר 2017

פרסום סמוי

מהו פרסום סמוי?
פרסום סמוי או במילים נעימות יותר לאוזן "תוכן שיווקי" הוא תופעה שנעשית ע"י אותו אדם שרוצה לפרסם את התוכן שלו / המותג שלו / השירותים שהוא מספר וכדומה.
אדם זה פונה אל המפיק של התכנית ומשלם לו סכום מסוים בכדי להטמיע את אותו התוכן בצורה בה הצרכן לא יכול להסתייג בדעתו לרעיון ה"תוכן השיווקי" משום אינו מודע לכך שעוד מספר רגעים בצורה שלא ציפה לה כמו :  אירוח בדיון של אדם שהוא הנציג של הגוף המסחרי, שימוש בשפה גרפית המזוהה עם מותג,תוך הצגה של כמה עשרות תמונות שמשודרות בפרק זמן מסוים  תהיה תמונה  של מוצר (תוכן שיווקי) וכך נוצר במוחו של הצופה זיכרון של אותו מוצר שלא במודע  ועוד דרכים יצירתיות של המפיקים להגדיל את עוצמתו של הפרסום שאינו נכלל בפרסומות הרגילות אליהן אנו מודעים ויכולים להתנגד תוך העברת מסר מסוים שהוא בעצם המותג המסחרי / מוצר  לצופה ולהשריש אותו במוחו .
נשמע לכם מוכר? חושבים שזאת עוד אחת מהפרסומות המסורתיות שאתם רגילים לצפות בהם בטלוויזיה?
אז יש לכם טעות !
תופעה זו החלה להיות נפוצה כבר בתחילת שנות הארבעים של המאה העשרים בעולם הקולנוע. עם השנים ניתן להבחין בעלייה ניכרת המוכיחה את השימוש ב"תוכן השיווקי" מכיוון שכלי זה הפך לנפוץ בעולם התקשורת בשל הצלחתו הכלכלית אך בניגוד לתאוצה שתפס הוא אינו חוקי בעקבות הנזק שהוא גורם לנו ומי שעוד לא הבין זה ההשפעה על הצופה ללא ידיעתו ושליטתו כלל!

מי שעוד לא זיהה את התופעה או שלא הצליח להבחין בה , היא מוכרת מאוד בקרב ערוץ 2 וערוץ 10.

למה הכתבה קשורה לנושא:
בכתבה באה לידי ביטוי התופעה בהתגלמותה ניתן לראות שאפילו חברת הכבלים הידועה Yes , עושה סחר בפרסומת סמויה והפעם על מנת לקדם את השירות החדש שהיא מספקת ללקוחותיה הנקרא :Yes streamer .
הפרסום הסמוי מוצג בסרטון של הבלוגרית כך שבתחילת השבוע הבלוגרית הנקראת נופי פרסמה כתבה שלא כתבה על הstreamer של yes באופן ספונטני ובהתנדבות, אלא לפי בריף מפורט, ובתשלום, עובדות שהסתירה מקוראיה.
לטענת Yes:"זה לא פרסום סמוי, בגלל שאנחנו אומרים, 'הוזמנּו על ידי מישהו לכתוב בתשלום'. הבלוגר גם מקבל תשלום וגם מקבל פה הזדמנות, לפעמים, להתנסות במשהו, להעביר מסר. בלוגרים מרגישים מאוד מוחמאים, ובצדק, כשפונים אליהם מגופים גדולים ומבקשים מהם להיות השגרירים שלהם. הקהל מקבל ערך מוסף - במקרה הזה, לדעת שהשירות הזה קיים. בלוגרים תמיד קיבלו ותמיד יקבלו הצעות כאלו. מבחינה אתית: מה זה מבחינה אתית? יש פרסומות בעולם".
כלומר, ניתן לראות כי YES  לא לוקחת אחרית על המעשה וטוענת כי זוהי כתבה מסורתית רגילה אך אנו מבינים שזה לא משום שזו "דחיפה " של מסר שיווקי ללא בצורה שלא תראה כזהו באמת פרסום סמוי , בנוסף לאותה הבלוגרית שפרסמה את השירות הוצע 250 שקל כולל מע"מ.

חשיפה: יס שוב קונה פרסום סמוי בבלוגים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה